Pawilony są pomocne w każdym przedsiębiorstwie handlowym. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego albo też być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a oprócz tego, ze względu na mobilność i łatwy montaż, używa się ich np. do prowadzenia sprzedaży w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, powinien być odpowiednio dobrany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilony handlowe – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie mogą być wykonane na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Charakteryzują się stosunkowo szybkim montażem, aczkolwiek ich mobilność jest dużo mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kas biletowych, kiosków bądź portierni.
Pawilon namiot – kiedy warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przenoszony lub najważniejsza jest dla nas cena, najodpowiedniejszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje odznaczają się znaczną wytrzymałością, będąca wynikiem zastosowania do ich produkcji najwyższej jakości surowców. Zarówno rury, z których wykonane są konstrukcje, jak i powłoki, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą prawidłowo konserwowane, posłużą wiele lat – także przy częstym użytkowaniu.