Wybór dobrej agencji SEO – Google podpowiada czym się kierować

Więcej szczegółów o tym, jak rozpoznać dobrą agencję SEO.

Gdy posiadasz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, na pewno z czasem rozmyślasz o tym, co zrobić, aby wyświetlała się ona wysoko w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest wszak, że w XXI w. widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie stąd wielu klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak zatem wybrać dobrą firmę SEO? Rekomendujemy posłuchać wskazówek specjalistów.

Google radzi, jak zatrudnić dobrą firmę SEO

Nie można negować, iż cały sektor usług SEO, innymi słowy działań skupiających się na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, zaistniała i cały czas rozkwita w zasadzie tylko za dzięki wyszukiwarce Google. Mimo istnienia licznych alternatyw, jak np. DuckDuckGo, Baidu bądź Rambler, w dalszym ciągu liczą się pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto chce zaistnieć w internecie, musi spróbować powalczyć o swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku usług, gdzie konkurencja jest mocna, zwykle nie jest to proste bez wsparcia speców z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których idea SEO jest nowością, i nakręciło krótki film o tym, jak zatrudnić rzetelną firmę SEO.

Cechy solidnej firmy SEO zdaniem Google

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad dziesięcioletnim stażem, w prosty sposób tłumaczy, jak zatrudnić solidną firmę SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, jak działa branża klienta, jakie są cele jego firmy oraz kto jest jego najpoważniejszą konkurencją,
  • umiejętność estymacji budżetu oraz czasu niezbędnego do wykonania planowanych wdrożenia,
  • zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • nieprzerwana kontrola stanu strony i regularną analizę jej statystyk,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego oraz praca nad podniesieniem jej użyteczności,
  • zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na określone frazy.

Pracownica Google wskazuje też, że rzetelna agencja SEO w żadnym wypadku nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, w wielu przypadkach dającym pierwsze rezultaty przeważnie po paru miesiącach pracy.