Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron Kraków na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Funkcjonują 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego piosenkarza, Dzień Ojca lub Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. W większości wypadków trzeba zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż rośnie tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Philips MG5720/15 szara,
– telefon Samsung Galaxy A10 biały,
– buty sportowe Nike Star Runner czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Retkinia”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców przebywających na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]