Private blog network - ta niebywała oferta wszystkich zadziwi.
By odbiorca znalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale także zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i pomocne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – kto używa PBNy?
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są przeważnie używane jako część szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania dużej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a później konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Jak zastosować PBN? Zalecamy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP
Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej e-mail bądź telefon, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także profil w internetowym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejna interesująca metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, godne uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie z finansami, zdrowiem czy doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO