Aktualna oferta kampanii SEO.
Przedsiębiorstwa i administratorzy portali internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podejmowanie starań samodzielnie. Nie dysponując doświadczeniem w zakresie SEO i nie obserwując na bieżąco komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od grafiki, programowania, kampanii Google Ads oraz copywritingu, które służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.
Zalety rzetelnej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w toku doboru firmy, która podniesie naszą widoczność w SERP? Zalecamy wybrać firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od około dekady, można mieć zaufanie, iż ma ona znaczne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO na ogół znajduje się zakładka z opisem tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada przeanalizować opisy takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi zadaniami się mierzyła. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: informuje o harmonogramie prac na nadchodzące miesiące, a także przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.
Następna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o kolejne informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta usługach czy produktach, które zamierza wypromować.
Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest najlepszy?
Nieufnie warto potraktować firmy SEO, które oferują typ umowy z rozliczeniem się za uzyskany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 lub Top10). To nadal często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty naruszając zasady ustalone przez Google. Stale modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, stąd odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Co do ceny za działania agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, aby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a następnie wdrożyć wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo mniejsze.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]