Parę słów o filtrach Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które naruszają zasady pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody niezgodne z wytycznymi Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najbardziej rażące przewinienia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres 30 dni, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów zajrzą na naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.