Dowiedz się, jak zamówić audyt sklepu.
Pojęcie audytu – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie spółki, firmy czy przedsiębiorstwa pod kątem wielu obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak prędkość ładowania się witryny, metadane, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Oprócz samego zestawienia nieprawidłowości oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone też sugestie co do rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod względem zgodności ze normami W3C, zawartości strony, dostępności, a także prawidłowości kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykryła ona wszystkie błędy na stronie i – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – darmowy, a może płatny?
W internecie można znaleźć masa narzędzi i stron, za pomocą których natychmiast i bez opłat wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Pozytywy tej opcji? Cena oraz szybkość. Minusy? Co niemiara. Okrojone dema lub też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeśli już zauważą jakieś uchybienia na stronie, to na ogół nie wszystkie. Sporo pomyłek (m.in. w kodzie) wychwycić można tylko podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się z reguły od kilkunastu dni do blisko 30 dni. Termin na przygotowanie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, iż go wykona. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich istotnych błędów obecnych na stronie. Jeśli strona została postawiona na ogólnodostępnym szablonie bądź na platformie pokroju Magento czy Shoper, to błędów do poprawy może być wiele. Kiedy strona powoli się wczytuje i ma wręcz zerową widoczność na ważne dla klienta frazy, to także są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.
Jakie niedociągnięcia odkrywa SEO audyt?
Odpowiednio przeprowadzony audyt SEO może wykryć szereg wad strony, między innymi:
- wolne ładowanie się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]